Meil on väga hea meel, et väga paljud Eesti inimesed on uuesti leidnud üles tee merepeale. Järjest rohkem ja rohkem soetatakse endale jaht, kaater või mõni muu veesõiduk.
Kes aga alles otsustab endale mõni veesõiduk soetada siis julgelt võite küsida meilt nõu. Ärge tormake ummisjalu soetama suvalist alust. Veesõiduk peab olema turvaline ja vastav teie vajadustele. Meri ei mõista nalja.
Meie poolt pakutavad teenused:
- Veesõidukite müük,rent
- Puupaatide plastikuga katmine
- kereparandused
- värvimine
- lisaseadmete paigaldus
- mootori remont ja vahetus
- paadi vana mootori vahetus elektri mootori vastu
- elektritööd
- soojustamine
- ja igasugune kapitaalne ümberehitus
Mõned näpunäited enne paadi soetamist:
Jahid: Siin on mõned teemad mis tuleks ennem läbi mõelda. Mida suurem seda parem? Ei alati ei pruugi see nii olla. Kui te just ei plaani ookeani ületada siis võib eesti vettese sobida hoopis mõni väiksem alus. Kindlasti veenduge ennem kui te jahi soetate, et teil oleks vaba kai koht mõnes sadama. (need võivad maksta 200-4000.- euro hooaeg) Kui kai koht olemas siis vaadake üle mis süvisega ja pikkusega jaht sinna sadamasse saab. Kui jätta välja suuremad jahisadamad siis juba 1,5m süvisega jahi puhul on keeruline mõnda sadamasse sisse saada. Sise või välis mootor? Alla 20 jalaste jahtide puhul ei maksa eriti sisemootorile mõelda. Kui aga suurem jaht siis on mõtekam kaaluda juba sisemootorit. Tunduvalt mugavam kasutada, laeb akusid, annab sooja aga samas maksab ka rohkem. Sisemootori puhul tuleks vana jahti ostes alati kontrollida kas jahutus on otse mereveest või jahutusvedelikuga süsteem. Kui otse mereveest siis tuleb olla väga ettevaatlik. Merevesi pikapeale sööb lihtsalt selle mootori ära. Seega need odavad jahid mis paarkümmend aastat vanad ja kasutavad mootori jahutuseks merevett on eriti ohtlik ost. Muidugi saab alati uue mootori panna. Aga kui jaht maksis 3ooo.- eurot ja uus mootor 8000 +paigaldus siis võtab natuke mõtlema küll. Kui nii on juhtunud, et mootor metsas siis võime ka teie jahi täis elektriliseks ehitada. Seda tasub alati kaaluda. Purjed ja taglas? Purjed ei ole odav lõbu. Seega mida rohkem neid kaasas on seda parem. Aga tuleb veenduda, et need on ka veel kõlblikud. Ehk ei ole väljaveninud, pleekinud, rebenenud ja ka kontrollida, et need ka masti soones jooksevad. Kui on eespurjel rulli süsteem siis see teeb teie elu tunduvalt lihtsamaks ja ka ohutumaks. Aga jälle ka rulli süsteemid veavad vahest alt. Ja kellel rulli ei ole siis ei maksa ka väga muretseda. 99% jahtidest saab rullisüsteemi lisada. (rullisüsteem alates 700.- + Paigaldus+ purjede ümber tegemine.) Masti ja vantide osas vaadata ega ei ole kuskil pragusi, kinnitused oleks korras ja vandid terved. Kere? Seda kontrollida ei ole väga lihtne. Vead võivad olla peidetud paksu värvikihi alla. Kindlasti üle kontrollida kiil ja selle kinnitus, igasugused läbiviigud. Kui kajutis sees juba lagi hallitab siis jaht lekib kuskilt või lekkis. Mõelda tasub ka meie kliimas soojustuse peale. Plastik jahid tavaliselt soojustamata ja läheb kiirelt külmaks ja soojaks. Elektroonika? Paljudel müüdavatel jahtidel on hunnikus elektroonikat peal. Nüüd aga veenduge, et see ei ole dinosauruste ajast. Näiteks VHF raadio, kui see on juba 15 aastat vana siis sobib sellega ainult lutsu visata. Aga selle pärast, et tänapäevase raadio saate juba paarisaja euroga. Samuti on igal raadiol unikaalne mmsi ehk personaalne number mis igas riigis erinev. kui nüüd tahta vanal raadiol mmsi koodi vahetada siis see juba võib maksma minna paarsada euri. Seega veenduge, et elektroonika oleks uuem, suhtleks omavahel ja on olemas uuendused selle jaoks. Mugavus varustus? üksi sõites võiks teil ikka olla autopiloot ja rull purjed. Saab ka ilma aga nendega on kindlasti mugavam. No saate vähemalt wc käia või kohvi keeta kui teil need võimalused muidugi on jahil olemas. Pikemate sõitude puhul on autopiloot ja wc asendamatud asjad.